Hjärnskakning vs Magsjuka

I fredags ramlade min prins baklänges och slåg i huvudet. Han har gjort detta vid ett flertal tillfällen tidigare, men jag tyckte denna smäll var värre. Men han verkade pigg och kry resten av kvällen. Sen på natten/morgonen typ två tre så lät det som om han kräktes, jag sprang dit men han hade inte kräkts. Däremot vr han ganska ledsen så jag bestämde att han skulle få komma å sova i vår säng. Efter bara typ en halv timme så spydde han inte mkt mest slem. Vi somnade om och han vaknade inte förrän kl åtta ( brukar annars vakna vid fem å vill ha välling ). Vi går då upp jag ger honom gröt för att sedan klä på oss å sticka iväg på babysim. När vi precis har kommit in i Valbo så kräks han massor, så det är bara och vända. Då börjar både jag å Kalle bli  livrädda för att detta ska vara hjärnskakning, Kalle ringer 1177 men där är det väntetid 14min så min käresambo ringer 112 och rådfrågar om vad vi ska göra. De säger att vi ska åka till akuten så det gör vi ( kalle kör förbi tre rödljus Oliwer kräks igen ). När vi kommer in på akuten får vi snabbt träffa en läkare som säger att de vill ha Oliwer kvar i 6 timmar för observation. Så jag och Oliwer åker upp på barnkliniken medan kalle sticker hem å hämtar nya kläder till O. Väl där tar de blodtryck varje timme och kollar pupillerna men allt ser bra ut. Oliwer äter bra under hela dagen och kl sju får vi gå ner till akuten igen där en läkare konstaterar att vi kan åka hem.
När vi kommer hem så är Oliwer nöjd å glad men vill inte heller denna gång ha välling, så när vi ska gå å lägga oss så kräks oliwer igen, två gånger. Men då känner vi att detta kanske inte är hjärnskakning utan magsjuka, han har feber oxå så vi går upp ger Alvedon och somnar. Vid tre vaknar O och är jättehungrig så han får välling.
Sedan dröjer det till åtta innan han vaknar igen å väcker mamma som han brukar göra,vi går upp äter gröt å allt känns som vanligt förrutom att han har feber. Ringer min mormor som då berättar att hon åxå har kräkts, så då börjar jag ännu mer att misstänka att han har varit magsjuk!! Men jag kan inte riktigt ännu känna mig riktigt säker, han har varit hängig och gnällig hela dagen. Å han har sovit massor, å inte ätit alls mkt. Har väckt honom lite då å då för att ge honom vatten. Jag antar att han kanske mår så här för att han har feber?. Hur som helst så är han inte riktigt i form ännu om det än är magsjuka eller hjärnskakning som han har fått/ haft/har???!!!Nu ska jag försöka väcka han å se om han vill ha lite mat.. Hörs igen kram


Kommentarer
Postat av: Linda

men usch va otäckt! får verkligen hoppas att han kryar på sig! KRAM

2008-04-21 @ 17:25:39
URL: http://liindak.blogg.se
Postat av: Ehlina

mosters lilla gullunge... jag hörde om dina bravader.... hopppas du blir pigg snart ser framemot att bada med er på torsdag om du e pigg och kry. puss kram moster älskar dig ps. hälsa mamma...

2008-04-21 @ 18:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0