En egen dag!!!

Japp, läste på aftonbladet nyss och såg att vi vänsterhänta tydligen hade en helt egen dag igår, så trevilgt!! Det stod att vi vänsterhänta "lever i en värld som är skapt för högerhänta ". Jag som då är vänsterhänt kan ju bara säga att nu så har jag inte några direkta problem med det. Däremot när jag var liten och fortfarnde gick i skolan ( låter som om jag var 100 år ) så var det ett tydligt problem. Det fanns t.ex. inga saxar för oss vänsterhänta eller jag tror det fanns typ en eller två som hade blått skaft men de var alltid upptagna. Så där satt man med en orange j..la sax som bara tugga papperet!!! ÅÅ vad jag minns frustrationen som växte i en när läraren kom fram och fråga om det gick bra. " Ja va faan tror du, ser det ut som det eller???" hade man ju lust att kläcka ur sig men istället så bet man ihop och fortsatte med det helvetiska papperet..
Eller när vi åkte iväg på semester och jag skulle skriva vykort till kompisarna. Precis som alla andra så skriver man ju alltid hälsningen först och jag blev alltid så glad över hur mkt jag faktiskt fick med på det där små vykorten. Efter hälsningen så är det ju då dags för adressen, gissa vad som händer oss vänsterhänta då?? Jo det ska jag berätta, allt det jag hade skrivit i min hälsning suddades så klart ut, eftersom jag skriver med vänster så läggs den handen över själva hälsningen och suddas på så sätt ut. Jag kan ju lova att jag blev bra irriterad många gånger och väldigt ledsen. Efter hand så lärde jag mig att ALLTID skriva adressen först, eller som jag gör nuförtiden: jag skiter i att skicka vykort!!
Så GRATTIS till alla vänsterhänta inklusive mig själv till att vi har lyckas så förbannat bra,så pass att vi till och med fått en egen dag!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

tack för grattiset! =D födelsedagen va bra, dock lite seg efter fest både på fredagen å lördagen.. haha, men den va bra ändå =)



tack snälla söta du för kommentaren om att jag kunde ringa dig, värmer jättemkt å höra även om jag vet om det! <3



nej men eller hur, hemskt vilket höstrusk det är nu =O uuusch.. regn å grått, så tråkigt!



Hoppas allt är bra med dig! Ni såg ut att ha haft det jättebra på er semester! skönt å komma iväg lite =) är du redo för skolan nu? här har det dragit igång ordentligt direkt.. jisses =S men det ska nog gå bra! vi får försöka få till en fika eller nåt framöver tycker jag! KRAAAAAAAAM!!

2008-08-14 @ 16:18:34
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: Linda igen =)

å grattis i efterskott på vänsterhäntas dagen =) även om jag är högerhänt så kan jag förstå ert bekymmer för syrran är vänsterhänt.. vi högerhänta har det nog rätt bra iaf.. hmm.. aldrig är man nöjd =)

2008-08-14 @ 16:20:17
Postat av: Linda

Hej,

Har ingen aning om hur jag hittade din sida, men roligt att se dig och lille Oliver. En hälsning på de vänsterhäntasdag från en annan vänsterhänt som klipp med samma saxar i skolan och den som du tävlade med om att få sommarlov först! :)

2008-08-14 @ 23:51:21
Postat av: mia

Heeej Linda!! ÅÅ va roligt att höra från dig!! Ja du sommarloven startade alltid lika bra:-) Kände först inte igen dig på stayfriends kopplade inte riktigt att det va du, med nytt efternamn men till slut så ramlade poletten ner:) Hoppas du och familjen har det bra och att vi kanske stöter på varann något när vi båda är hemma och häsar på våra familjer:)

Massa kram från Mia

2008-08-16 @ 18:49:50
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0