Då var julen över för denna gång

Vi börjar med att sumera julafton som vi spenderade med mammas sida av släkten hemma hos min morbror. Där åt vi massa julmat, kollade självklart på Kalle och öpnnade julklappar. I år hade vi ingen tomte eftersom A och R är så fruktansvärt rädd för tomten, så kändes det bara som om det skulle förstöra hela deras jul. Därför fick Madde vara tomte och dela ut julklapparna. Oliwer var fortfarande sjuk så han sov under julklappsutdelningen så han fick öppna sina efteråt. Sedan blev det julgröt och efter det åkte vi ner till mamma för att lägga Oliwer. En bra julafton med mycket god mat och gott sällskap.

Juldagen firade vi hemma hos pappa och Barbro tillsammans med syster och familj och vår bonus syster med familj. Egentligen skulle faster och kusinerna också vara med, men våran farmor blev dålig och fick föras till sjukhus så de åkte dit för att vara med henne. Farmor blev bättre tror jag, har inte hört något annat iallafall. Många fina julklappar även denna dag och massa god mat.

Annandagen har vi firat här hemma med Oliwers farfar och farbröder. Fast idag så blev det ingen julmat utan här bjöds det på hemlagad pizza! Mums! Oliwer höll låda för att sedan somna helt utmattad hos sin gudfar. Hoppas er jul varit najs!
Peace and Love

Julafton
   
Juldagen
   
Annandagen
       

Kommentarer
Postat av: kalle

Jag kan bara instämma med min käresta............

2008-12-26 @ 20:15:48
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0