I´m back!!!

Japp nu är vi tilbaka efter en fantastisk helg i Åre!! Tyvärr så började inte resan så bra då tåget blev försenat två och en halv timme. För att sedan bli ytterligare 1 timme försenat pga. att blixten slog ner i tågrälsen:-( . Väl framme så avnjöt vi iaf en supergod middag på hotellet, för att sedan avsluta kvällen med lite minigolf..
Lördagen började med en förstaklassig frukostbuffè, sedan mellan 10- ca12 så fick vi gå på convent om andelslägenheter ( detta var avtalet för att vi skulle få bo för halva priset ). Helt okej snubbe men nån lägenhet blev det ej..Efter det eller vid 15.30 var det dags att fara iväg på 80 års kalaset:-) Jag var dock lite spänd över att träffa alla Kalles släktingar, blir lätt lite reserverad vid stora folksamlingar där jag inte känner människorna, men det gick faktiskt bra:-) Tycker sånt annars är lite jobbigt, man tänker alltid på hur folk ska uppfatta en.. med hur man är klädd, hur man för sig och talar osv. Jag brukar alltid i såna sammanhang av nån konstig anledning alltid känna att jag har valt fel kläder eller liknande att jag inte riktigt passar in.. men på det här kalaset kändes det ändå okej...
Middagen var avklarad efter drygt 2 timmar så då återvände vi till hotellet för att bowla och ta ännu en runda minigolf.. Oliwer sov så gott i vagnen under tiden..
Sista dagen så bestämde vi oss för att bada på äventyrsbadet med Oliwer ( det låg för övrigt på våningen under oss ) Pappa och Oliwer hann ta en tur redan på lördagen innan kalaset men då var jag i fullgång med att göra mig iordnning:-)
ÅÅ va det va skoj!! Oliwer älskar verkligen att bada, han tjöt av skratt när kalle kastade upp han i luften över vattenytan..
I en av poolerna så kunde han även sitta själv å det tyckte han var jätteskoj:-)
Efter badet så hade Min älskade Kalle bokat in en spa behandling till mig ( Ny kraft hette den ) och jag kan ju lova att det var HUR SKÖÖNT SOM HELST!!! Det var en helkroppsmassage med aromatiska oljor och en ansiktsbehandling på det:-) Gissa om man kände sig lyxig?! Tack min älskade älskling!
SEdan ahnn vi typ inte aå mkt mer för sen var det dags att plocka ur rummet, käka mat och dra med tåget...
Tror jag har fått med allt om resan nu..
lägger upp lite kort oxå:-)
Sen TACK alla för era superkommentarer!!
Peace and Love!!!

   en del av rummet + vår fina utsikt:-)
  såå vackert!!
 en del av badrummet
  restaurangen å Oliwer sov vaggas till sömns
 smile:-)
   kalle  Jag och Kalles bror Adam vid minigolfbanan som låg intill bowlingen på 3 våningen
 medan ungdomen (hihi) golfa så fick farfar passa barn:-)
lobbyn knäppt uppifrån   ohc nedifrån
    dessa bilder knäppte jag genom ett fönster som fanns i vår koridor:-)
 på väg till Kalaset
 jag och Oliwer på kalaset
 fjällräven Labbe som kom och hälsade på barnen varje frukost
Oliwer åker ruschkana i lekavdelningen
    
Mamma, pappa, Oliwer badar:-)
Pust många bilder blev det:-) kram allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Linda

åååååh va ni verkar ha haft det bra! ser ju hur fint som helst ut där ni varit, både hotellet å naturen =) kul att ni hann med att bada oxå hihi =) men läskigt med blixt i rälsen?! =O jisses! kram!

2008-07-14 @ 21:09:45
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt att höra att ni haft det bra! :) Visst är Åre vackert! Kul att ni spelade minigolf, vi provade den i vintras, lite annorlunda mot vanliga minigolfbanor. Får höras och ta den där middagen hemma hos oss ;) Ha det så bra! Kramis

2008-07-14 @ 21:23:53
Postat av: ingela

Hej hej!

Halkade in här via din sida på familjeliv ;)

Vad stor Oliwer har blivit,tiden går fort..både på gott och ont.

Är allt bra med dej?

Ha det så bra



Kram

2008-07-14 @ 21:49:07
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: FAR

Varsogod Älskling!!! Fin sida med bra historier från Vårat liv....... Love you :-)

2008-07-14 @ 22:05:53
Postat av: Tarcha

Ojoj vad det lät mysigt:) Vad bra att det nästan gick strulfritt.

2008-07-14 @ 22:28:55
URL: http://tarcha.blogg.se/
Postat av: ehlina

härligt..... dit skulle vi väl kunna åka nån helg i vinter när de e kallt ocg trist....;) spara lite pengar nu efter semestern...puss puss nu ska jag zuzza ska köra 45 mil om 5timmar....:( men men de ska bli jätte kul att komma ner.. ha de gott så ses vi när vi kommit hem från stora idolen PIPPI...

2008-07-14 @ 22:53:15
Postat av: whatthefuck

Ni e tillbaka! Hoppas ni hade super mys... hinner inte snoka idag... kommer tillbaka imorgon, sovsött! ;)

2008-07-14 @ 23:27:31
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad härligt ni verkar ha haft det !!

Vilket mysigt hotellrum =)

Roligt med så många bilder.

Ha det jätttegott !!

2008-07-15 @ 01:34:14
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Gud så mysigt.... jag vill ochså ååååka, gilla bilden från bilen, när ni satt ihop trängda... jätte gulligt! Ha en fiiiin dag :)

2008-07-15 @ 09:05:34
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Mor-Mor

Å, va jättefina bilder igen.

Vi hörs sen kram kram mamma.

Ps. ge Oliwer en jättekram o puss.

2008-07-15 @ 09:15:36
Postat av: Mia

jaa du Linda jag blev oxå lite skraj när jag hörde om blixtnedslaget, men det är tydligen ganska vanligt.. Å Malin du ska veta att jag tänkte på dig när jag såg det höga backarna, hur fanken du vågar åka nerför de höjderna. Vi bör absolut ta den där middagen snart!! Hoppas mosters älsklingar har fått träffa sin stora idol pippi idag på AstridLindgrens värld!!Oliwer fick en bamse kram från mormor!!

2008-07-15 @ 21:10:39
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0