åhh va vackert

Bröllopet var!! De va jättefina, å vilket fint ställe det hade valt att ha sin bröllopsmiddag på, RastaholmsVärdshus ute på Ekerö i Stockholm... massa god mat och prat blev det, tills vi slutligen gav oss iväg till vårt hotell Rica som låg mitt i stan.
Men resan till detta bröllop var ju kaos som vanligt när vår familj ska göra något... Det började med att jag gick upp kl 8 på morgonen för att duscha, halv nio kom resten av familjen å vi åt frukost.. sen flöt förmiddagen på rätt bra vi hade bestämt att vi skulle åka senast halv tolv senast och det var absolut senast. Jag tyckte ju att jag hade planerat allt in i minsta detalj eftersom jag hade packat dagen innan å förberett så mkt jag kunde men sen är det ju så att vi har barn och då finns det saker som man aldrig kan förutse hur mkt man än packar och förbereder innan, just det hände oss... När kl blev kvart i elva så skulle jag ge Oliwer lunch hade då spagetti och köttfärssås hemma jag vet att det är kladdigt å har en envis färg men Oliwer satt i blöjan och jag hade inte heller värst mkt kläder på mig så jag tänkte att det här kommer ju gå alldeles utmärkt.. det gjorde det oxå, så efter maten klär jag på Oliwer och mig själv, sätter honom i vagnen och pappa Kalle går å hämtar bilen, gud va smidigt allt har gått (tänker jag) å klockan är tjugo över elva å vi är ute i god tid för en gångs skull, MEN då hör jag hur Oliwer liksom ligger å smackar i vagnen så jag går dit, han har då spytt ner lite av skjortan å byxorna gissa färgen JAPP ORANGEBRUN KÖTTFÄRSÅS FÄRG!!!!! HUR KAN MAN BLI SÅ JÄVLA DUM???????? Till mitt enda försvar så är det att OLiwer brukar ALDRIG kräkas inte ens när han var ännu mindre men självklart så gör han det i dag!!! Det slutar med att jag å Kalle får stå med varisn hårfön, ta bort medel å försöka få ren kläderna, vi lyckas men Oliwer får sitta i andra kläder resan ner,  å vi kommer iväg kl tio i tolv något senare än vad vi tänkt oss.... Tror ni att vi lärde oss nått av detta ?? Nää då, när vi kommer in i Stockholm så är kl tjugo i två( bröllopet börjar halv tre ) gått om tid tänker vi å stannar å tar en hamburgare/ fiskburgare, Oliwer får banan. Kl två inser vi att vi måste åka, då är det bara det att vi hamnar i en jättelång bilkö. Hm varför då? JO, på den väg som ska ta oss på kyrkan finns nämligen en broöppning som vi såklart missat att den fanns å självklart så var det ju broöppning nu då!! Shit, fan tänker jag  vi kommer komma försent... ( ser framför mig hur vi kommer in samtidigt som brudparet, ingen vacker syn ) så jag skriker till Kalle att va fan ska detta alltid hända oss för, jämt är det nånting... Tillslut börjar bilarna rulla igen, men när vi nästan är framme hör vi bommarna som är på väg ner igen.. helvete oxå tänker både jag å Kalle högt men kalle gasar oss igenom precis innan bommarna går ner, olyckligtvis så blir det en bil som hamnar imellan bommarna men det lyckas lösa det:-)
Till slut kommer vi iaf fram tio minuter innan bröllopet, men va fan gör ju det vi hann iaf:-) Å vi fick en toppenkväll tillsammans med resten av familjen/släkten!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Fallheden

Vad roligt att läsa om era bravader och om hur ni tog er till bröllopet. Vi var så glada att ni var med och att ni tog er dit trots allt spännande som hände på vägen. Ni var inte de enda bröllopsgästerna som fastnade i broöppningen vill jag lova. Ett par av mina vänner plus Sara och Edwin som ju skulle vara med i brudföljet fastnade i köerna också, så ni var verkligen inte de enda. Javisst får ni lägga upp bilder från bröllopet om ni vill, inga problem! Spännande med ert eget stundande bröllop! Gissar att planeringen är i full gång. Hör av dig om du vill ha nga tips? Kram och hälsa familjen!

2009-02-09 @ 13:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0