strejk

Igår innan vi skulle åka ner till kusinerna så åkte vi ner till hälsocentralen för att ta blodprov på Oliwer. Där möttes vi av en sköterska som sa att hon inte akulle hinna ta blodprovet p.g.a. strejk. Strejken skulle starta kl 12 och vi kom 11.40. kl 11.30 hade de allra sista proverna skickats iväg så vi fick alltså vända om. Men som tur är så sa hon att provet går att ta på någon annan vårdcentral. När vi sedan återvänder ut till väntrummet så står TV4 lokala nyherna där med en uppställd videokamera och filmar oss, vill även ha en interjuv med oss angående strejken, då vi är de sista att lämna hälsocentralen. De får sin interjuv både av mig å kalle men när jag sedan kollade på nyheterna så var vi mkt riktigt med men de hade klippt bort en del av min interjuv. Jag började med och säga att jag absolut förstod sjuksköterskorna och att de ska ha högre lön, men, sa jag sedan ( och därifrån har de klippt in interjuvn ) det är klart att man har blandade känslor eftersom vi patienter blir drabbade. Vi kom nu med vår son och skulle ta prover men fick vända så det är klart man har blandade känslor..
Hahaha snacka om att de klipper som de vill..

Kommentarer
Postat av: Linda

men va dåligt att dom klippte det på det viset! =O bevisar ju att man ska ta det man hör på nyheterna med en nypa salt, hahaha =)

kul å se er på tv iaf! =)

2008-05-06 @ 21:56:12
URL: http://liindak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0