vaknade av ett ryck

gjorde jag inatt, av att kalle gick omkring å sa att han hade magsmärtor. Eller han sa att smärtan satt mellan bröstet å magen och han tyckte det var jobbigt att andas. Nojig som man är så sa jag åt han att han måste ringa ner till akuten eftersom 1177 är i strejk. Ingen av oss komihåg nummret så det vara bara att rusa ner för trappan å slå på datorn. När han vl kom fram till sju8khuset så förklarade han att han hade mkt ont och att han inte ringer i onödan + att smärtan bara blir värre å värre. Jag kan garantera att han hade ont, brukar aldrig säga att han har ont någonstans men nu kallsvettades han till och med. Till slut så sa läkaren att han måste komma ner till akuten, japp så det var bara för mig att ringa efter taxi eftersom lille OLiwer ligger ju å sover kl 3 på natten. Jag måste ha låtit väldigt stressad när jag ringde för den annars lite trötta damen i andra änden blev så till sig när jag sa att min sambo behöver en taxi till sjukhuset ,så hon höll på att glömma fråga vilken adress vi bor på. Kalle släpade sig ut till taxin och for iväg, å ni ska ju inte tro att jag kunde somna om! Efter ungefär en och en halv timme ringer han och säger att han har tagit prover och att han har fått en voltaren spruta mot GALLANFALL!! Jösses, att vi inte tänkte på det, jag hade ju två eller tre stora gallanfall för ca 3 år sedan då jag fick läggas in ( fick senare operera bort gallan ). Nä då det vi tänkte på så var det att han hade blivit salmonella smittad då han varit på kina restaurang å ätit:-) Så nu är det bara till att lägga om kosten här hemma, som jag har tjatat om hur länge som helst... Har till och med hotat med Anna Skipper vid ett flertal tillfällen, då min käre sambo har en förmåga att vräka i sig mat på kvällen och ibland även nattetid!! Men nu ska det bli ändring på det, kanske lite bra det som hände ändå, kanske blev en liten väckarklocka iaf!!
Eller vad tror ni? "Svårt att lära gamla hundar sitta"?

go natt

Kommentarer
Postat av: Mor-mor

Ja, helt rätt tänkt.

Nu du "lilla" Kalle blir det andra
"bullar",men det går helt säkert jättebra. Vill man bara något tillräckligt mycket(o du vill ju va frisk) så går det galant!!!

Massor av kramar till er alla tre!!!

2008-05-15 @ 09:34:50
URL: http://MiOli
Postat av: whatthefuck

O jisses! Gallanfall...ring Anna Skipper!!! Nej fy, sånt där e inte kul, min Andreas fick åka in för början till magsår förra sommarn...nu käkar vi nästan bara kokt mat...lite tråkigt når det e grill tider men hellre det än en karl som inte kan stå rakt...lycka till!

2008-05-15 @ 13:37:46
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se
Postat av: Evelina

Oj, det lät inte alls skönt! Hoppas det blir bra snart då!

2008-05-15 @ 13:49:16
URL: http://evelinalinnea.blogg.se
Postat av: Mia

Tack för alla era komentarer!! Jo, det är klart man vill ha han frisk så nu har vi lagt om kosten lite.. funkar bra faktiskt!! Han är bättre, men ska på röntgen om ca 2-3 veckor men man vet aldrig i dessa strejk tider!! kram

2008-05-16 @ 18:54:51
URL: http://mioli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0