Tomtar och troll!!

Det bland annat roade vi oss med igår när hela familjen för en gångs skull var hemma samtidigt. Det finns ett museum och en tomte/troll verkstad vid Älvkarleö ( tror jag det var) jättefina tomtar/troll och ganska så intressant museum också. Jag har ett sådant troll som görs där som jag har fått utav min farmor, men som örat gått av på. Tur är att jag har en supermorfar som kan laga det mesta:-)
Vi var även och åt lunch på Gävlebro, snacka om att Oliwer blev fascinerad av bilarna som åkte under där!! Han skratta och sa "titta" flera gånger om.

I fredags var vi hem till min vän Josefin, alltid lika trevligt och träfffas! Efter det så var det tänkt att jag och Oliwer skulle ha gått och badat med syster och hennes familj men helt plötsligt under dagen så fick min lille prins feber ( 40,2 )!! Badet blev inställt så vi tillbringade kvällen hos min mormor istället:-).

Idag är det dags för mig att åka till min vfu ( praktikplats) och göra en fältstudie, ska bli mkt intressant. Jag ska ta reda på hur intresset för böcker bland barnen på förskolan är, men också vikten av hur man läser en bok för barnen. Sedan ska jag försöka (om det går) att se om det är någon skilllnad på flickor och pojkars sätt att se på själva boken som läses. Eftersom jag är ensam men min handledare kan det vara svårt att hinna uppfatta allt, men ska försöka få med så mkt som möjligt är det tänkt.
Nä dags och gå och läsa lite avhandling... ses snart igen.. förhoppningsvis...

   

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så mysigt bland tomtar o troll =)

Ja nu åker vantarna fram. Flickorna cyklar till skolan o de hade frusit rejält i morse =O

Hoppas det gick bra på praktikplatsen idag =)

Ha de så gott, kram !!

2008-09-17 @ 00:28:27
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Fan det har jag missat... jag bor tydligen under en sten? Jag bor ju nästan där? Hur kunde jag missa det!.. det såg ju kul ut!

2008-09-18 @ 11:15:28
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0