Dags för sen uppdate!

Ja, här kommer en liten sen upptadering om vad som hänt. Kan ju börja med att tala om att maten på Robbans restaurang var super, så har ni vägarna förbi kungsbacka ska ni gå till ån och sätta er på restaurang Åsidan, kan varmt rekommenderas!
I onsdags då åkte vi ner mot Halmstad blev ett litet stopp på Tylösand med ett dopp i havet, helt underbart. Efter det åkte vi till Örkelljunga där vi bokat en stuga på en camping som var helt okej. Torsdag åkte vi vidare mot Vinslöv där vi bokade in nästa stuga. Denna camping låg bara någon mil ifrån Kristianstad så då passade vi på att hälsa på svärmor och Hans som bjöd på middag och en tur med båten. Oliwer älskar båtar och blev helt överförtjust! På fredagen så bar det av mot Åhus till Dans stuga, där vi skulle tillbringa helgen tillsammans med Dan och Fredrick. När vi kom dit packade vi ihop lite fika och begav oss till stranden, åhhh vilken strand!! Helt makalös!! Efter det gick vi hem och förberdde maten, Hans och Isabella kom oxå dit och åt middag med oss. Lördagen tillbringade vi hela dagen på stranden, såååå avkopplande att bara ligga och lyssna på vågornas skvalpande mot strandkanten och vinden som svepte runt om oss, helt fantastiskt! Oliwer och Kalle byggde sandgropar och fångade maneter blev en del badande ochså även om det var en aningen kallt. Kvällen avslutade vi ute på verandan insvepta i varsin filt och med en kopp te, samtalandes om livet och vad det har att erbjuda:) Söndagen bar vi iväg hemmåt, efter att Oliwer fick stanna till och rida lite på en av Fredricks hästar, gissa om han vart glad?!
LÅÅÅÅÅÅÅÅNG resa hem kändes det som men nu är man inne i vardagen igen. Har redan hunnit vara i skolan två dagar och skrivit på två PM till sommarkursen, bråkat med studera.nu och antagningen och imorgon ska jag till skolan igen och gå en databassökningskurs på två timmar. Nästa vecka sätter skolan igång på riktigt så då hoppas jag att jag har en plats på pedgogik eftersom jag och Elinor redan bestämt vad vi ska skriva om, kan ju bli liiiite svårt om jag då ska skriva för did. och hon för ped.??? Det går ju inte så de måste helt enkelt hjälpa mig på nått sätt tycker jag! Nog om det, helt sjukt är iallafall att jag endast har en ynka termin kvar på högskolan sen är jag färdigutbildad lärare, hur skumt är inte det då??!!
Aja nu ska jag försöka sova iaf så jag orkar upp imorgon, by the way så kollade jag och Kalle på filmen Mammut alldeles nyss och den var sååå bra, rekomenderas starkt att ses, många tankar och känslor river upp efter man sett den kan jag lova!
Ha de så bra all of you!
Puss å go natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0