Fru Dahlqvist!

Japp nu är jag fru Dahlqvist och det är väl på tiden att berätta om vårat bröllop. Dagen innan bröllopet (Oliwers födelsedag) så kom Kalles syster, barn+bror och sambo upp på kvällen för att bo över här under bröllopet. Kalles bror fredrick är frisör, så ca 9.30 på bröllopsdagen satte han igång med att fixa mitt hår. Kl. 11 så skulle min sminkös komma och då även mamma, martina, och två av mina tärnor Josefin och Madeleine. Mamma med sällskap kom då och började hjälpa till med div. saker. Oliwer skulle bla. ha mat och sova. Min sminkös blev ca 30 min sen p.g.a att kedjan hade hoppat av på hennes cykel + att hon kört vilse, jag hade såklart massa panik då men eftersom vi gjort en provmake innan så gick allt mkt smidigt och jag var färdigsminkad efter 30 min och kunde då påbörja påklädnad. Efter det fick Fredrick göra färdigt håruppsättningen och hann mer eller mindre pricis bli klar innan det var dags att åka till kyrkan. Syster och hennes barn hade oxå hunnit komma upp nu så jag och alla tärnorna fick åka med i Günters stora bil till kyrkan.

Vi kom fram till kyrkan vid 13.25 och vigseln började 13.30 så vi hann precis tur att det var jag som var sen!hihi! Celine Dions låt "Power of Love" satte igång och vi svepte in över golvet, tärnorna först och sedan jag och min pappa, då jag och Kalle bestämt oss för att han inte skulle se mig förräns inne i kyrkan. Många tårar fälldes inne i kyrkan, Kalle hade skrivit eget löfte till mig och jag överraskade honom och alla gäster med en sång "Du är allt" av Sonja Aldèn. Utgångs låt var: "from this moment on" med Shania Twain. Utanför kyrkan blev det fotografering och massa kramar för att sedan åka vidare, gästerna till Engeltofta och jag och Kalle till en båt plats för att åka båt fram till Engeltofta, dert var verkligen supermysigt och helt underbart denna varma dag. Framme vid Engeltofta togs vi emot på bryggan av de väntade gästerna för att sedan gå upp och fotografera lite igen och sedan inta fördrinken och lite mingel. Sedan var det dags att bege sig in och inta den utsökta middagen som väntade. En tvårättersmiddag med bröllopstårta som efterrätt. Middagen bestod av Kalvfilè och för de som inte äter kött (me) så blev det en utsökt fisk tallrik med räkor. Under middagen hölls även ett antal tal som berörde en massor. Efter det körde jag och Kalle våran egna komponerade bröllopsdans som för övrigt går att se på youtube redan:) Får se om jag lyckas lägga in den här http://www.youtube.com/watch?v=k5-dxsd2mLc Kvällen fortsatte med massa prat och dans för att sedan avslutas nere vid stranden där jag och Kalle sände upp tre stycken risballonger. En för Kalle, en för mig, och en för en mycket god vän till Kalles familj som tyvärr var tvungen och lämna detta jordeliv alldeles för tidigt bara en vecka innan:( 
Efter denna ceremoni åkte vi till högbobruk SPA hotell för att sova och sedan koppla av dagen efter med en helt underbar massage. Vi hade alltså en helt fantastisk och sagolik dag som kommer att minnas hela livet, vi kunde inte fått det bättre! Även en massa tack för alla presenter vi fick av alla gäster helt galet mycket, och även tack för att ni var där och gjorde dagen speciell tillsammans med oss!
Tyvärr har jag inte alltför många bilder ännu då vi hade egen fotograf och filmare denna dag, men min kompis Linda har knäpppt några kort som jag kan visa + att Martina knäppt lite kort vid tillfixningen här hemma som ni kan få ta del av så länge... Men ajg lovar och visa bilderna från fotografen för de var helt otroligt fina! Kram på er så länge!

Namn påsar som vi gjorde på torsdag natt!

sminketmin söta tärna Madde!
hjälp med underkläderna:)
Oliwer och mamma
taadaaa!!

 så det var lite bilder så länge! Fler kommer alltså så småningom när vi fått dem från fotografen!
Kram

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis fru Dahlqvist:)



Kram kram

Emelie m. familj

2009-07-01 @ 00:16:17
URL: http://www.metrobloggen.se/emeliekh
Postat av: Linda

Grattis!1 Vad fina ni är!

2009-07-01 @ 00:39:16
Postat av: Jessica

Grattis!! vad fina ni va :)

2009-07-01 @ 09:07:35
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: mumari

Så fina ni var! Grattis till fru Dahlqvist!

Kramar :)

2009-07-01 @ 09:48:10
URL: http://mumari.se
Postat av: Mor-mor

Än en gång GRATTIS

"lilla" Fru Dahlqvist

Du är SÅÅÅÅ vacker.

Även alla de andra som var med är så fina.



Massor av kramar till er alla.

2009-07-01 @ 11:36:45
Postat av: Emelie

Å STORT grattis!! Va fina ni var!!:) Hoppas vi får lika tur med vädret;)

M.V.H

Skol Emelie

2009-07-02 @ 12:34:46
Postat av: Lotta

Grattis !!

Hu så fina ni var =)

Många kramar !!

2009-07-02 @ 18:43:12
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Günter

Tack & åter Tack!

För att vi fick komma och vara med på erat fina bröllop.

Inte utan att det kom en tår i ögat, när du sjöng så vackert i kyrkan, och med din fina dans.

Är glatt överaskad, vilka talanger du besitter.

Och slutligen Tack för den GODASTE Tårtan jag nånsing ätit : ) Varma kramar från västkusten.

2009-07-03 @ 21:16:00
Postat av: Gina

Grattis gumman! O Shit vilken sexig brud då var/är! Power afron har nog gjort gott! Vilken lycklig Kalle du måste haft :D Kram

2009-07-24 @ 00:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0