Möhippa!!!

I helgen åkte jag ner till min mamma helt ovetandes om vad som skulle hända. Jag åkte dit i tron om att jag skulle få gå runt på Örbyhusdagen tillsammans med min son å sambo, för att sedan antingen åka hem och se finalen av Robinson eller att få gå ner på den årliga IP festen. Tji fick jag!!! När jag som bäst sitter å käkar pizza så kommer min syster och tre av mina vänner in där med en brudslöja i högsta hugg. Så då var det bara att säga Bye Bye till sonen och sambon och alla mina övriga saker och lägga allt i deras händer kan tala om att det var en aning creepy. Fick ta ett varv på Örbyhus och prata med div. folk för att sedan gå ner till stationen å sätta oss på tåget.

På tåget blev jag överraskad igen då jag såg ytterligare 4 av mina vänner. Fick där ett provrör med okänt innehåll som de bad mig dricka, vilket jag till slut gjorde efter viss övertalning. Väl framme i Uppsala anslöt två stycken till och vi slussades in i Taxi. Den tog oss till en go kart hall, väl inne i hallen så insåg jag att vi inte skulle köra go kart vilket var en liten lättnad faktiskt, utan vi skulle köra femkamp som innehöll: sumobrottning, pilbåge, pistolskytte, rodeotjur och en som jag inte vet vad det heter, men man står på typ en grej som åker framåt om du lutar dig framåt, sidan om du lutar dig åt sidan osv. Hela femkampen vanns utav Lina, grattis igen!! Efter det så åkte vi taxi ner på stan där det blev dags för mig att utföra mina uppdrag. Första uppdraget som jag fick var att jag skulle klippa så många tvättanvisningslappar i killars kalsonger under 20 min. HAha så jävla skoj, vissa killar hade inte lappen kvar, eller så var den ihopsydd, vissa ville spara den för det ville veta hur de skulle tvättas?? och vissa hade inga kallingar!! Men de flesta var villiga att ställa upp.

Efter det uppdraget så var det dags för nästa(behöver jag ens säga att jag typ drack hela tiden!!!) där hade de gjort i ordning en planka å skrivet tröskel på. Det gick ut på att jag skulle leta upp tre killar som var för sig skulle bära mig över tröskeln. Inte sååå svårt tänkte jag, men Uppsalakillarna som jag träffade ansåg sig vara klena och svaga och trodde inte de skulle orka??? Men va fan, annars så ska killar alltid va så jävla macho men inte nu inte, och det är ju inte precis så att jag väger flera hundra ton... till slut hittade jag iaf tre som orkade lyfta mig över tröskeln.

Därefter gick vi till Uppsala ån och satte oss på en gräsplätt och då fick jag bara softa med dricka, chips, ostbågar och se de andra kämpa, riktigt kul faktiskt fick vara domare på två utav grenarna oxå. De fick dela upp sig två och två och utföra div. saker. En av lekarna gick ut på att försöka nå en ica kasse med tänderna utan att böja på benen varav kassen klipptes av eftersom, en annan var att de skulle måla av mig och jag fick utse vinnaren, de skulle göra svanar utav folie. Tror det var en sak till men har tyvärr glömt den. Efter det så gick vi till Tavernan och käka en bedårande middag. Under middagen fick jag svara på lite frågor om Kalle. 

 Sedan var det dags för det sista uppdraget. Det gick ut på att jag skulle gå runt och fråga folk om lite tips och råd inför mitt äktenskap. Det första paret jag stötte på firade just denna dag silverbröllop så där fick jag många goda råd som antecknades flitigt av mina väninnor. Hamnade slutligen uppe vid MC Donalds där det satt ett gäng ungdomar i färgglada kläder. Jag gick fram och frågade dem om de hade några råd " Dance is life" eller nått sånt säger en utav dem då. Jag blir självklart lyrisk eftersom jag älskar dans och att dansa. Dessa ungdomar berättar då att de just varit och satt upp en dansshow på stadsteatern. Jag blir helt frälst och frågar såklart om de inte kan dansa lite för mig där på torget eftersom jag faktiskt ska till och gifta mig. Dessa underbara ungdomar gör givetvis detta och jag blir rörd och gråter en liten skvätt (kan bero på alkohol intag också), helt fantastiska!!!

Efter det så gick vi mot tåget och åkte hem till Örban. Mellanlanda hemma hos morbror för att sedan traska ner till IP och dansen. Hade sjukt kul där nere träffade massor av gamla kompisar som jag inte sett på år och dar hur kul som helst!!! Dansade, pratade, drack jaa det var super!! Alla var så himla trevliga oxå (med ett visst undantag som jag blev super besviken på). Efter IP blev det efterfest hos min vän Sandra, där bjöds det på b.la karaoke ( japp jag är hes fortfarande) och massa gamla godingar från förr, även detta jätteroligt att få återse alla igen!!

En helt fantastiskt dag med galna upptåg, gråt, skratt och massa underbara vänner, kan inte bli annat än en fullträff!!! TACK ÄNNU EN GÅNG MINA UNDERBARA VÄNNER FÖR EN HELT FANTASTISK MÖHIPPA!!!!!!!LOVE YOU ALL!!!!

(
eftersom jag inte hade tillgång till någon kamera så har jag tyvärr inga bilder ännu, men det kommer får jag hoppas)!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

åååh gumman du verkar ha haft det hur bra som helst! :D men det är klart, du förtjänar ju det bästa :D



massa massa kramar!

2009-06-03 @ 07:00:45
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: Petra

Åhh vad kul :) såg dig en snabbis nere på örbyhus men han tyvärr inte säga hej innan du förvann runt hörnet :P

2009-06-03 @ 09:59:00
URL: http://babybooom.blogg.se/
Postat av: Gina

Hej tjejen, va kul för dig! De va därför du va hes! =) Härligt med bra O roliga överraskningar!

Kram

2009-06-03 @ 14:56:01
Postat av: Mia

Ahh det va himla roligt faktiskt!

2009-06-03 @ 18:17:14
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: syster

hihi jag hade kamra och knäppte MASSOR med kort hela dagen kvällen..;);) kram kram

2009-06-03 @ 19:13:31
Postat av: Josefin

Hej sötis!!



Vad glad jag blir att du hade roligt!! Det var lite meningen.. :D Jag hade också superkul!! Har en del souvenirer här hos mig och även jag har massor med foton.. Kramisar

2009-06-03 @ 20:00:41
Postat av: Mia

Åhh va bra!! Ja dom vill jag gärna ha!! Kram kram

2009-06-03 @ 20:17:38
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0