v.34

V.34 är här och allt rullar på... Vill börja med och tacka för alla fina och stöttande komentarer, det värmde verkligen och jag har verkligen haft en toppen helg. Jag började med att ta en shopping på stan helt ensam där jag balnd annat handlade en mössa och två byxor på polarn de hade rabatt på byxorna så då passade jag på:) sen blev det en body och ett par till byxor på lindex + strumpor till Oliwer, två amningsbehåar på hm + en t-shirt till mig själv:) Mkt nöjd tills jag kom hem och insåg att jag glömt köpa vantar till lillen men ajja får väl ta det en annan dag:)
Innan jag åkte ner på stan så hade jag även kollat upp att de hade rea på bilbarnstolar på barnenshus sån här sitt stol eller vad det heter till Oliwer. Egentligen ska de sitta bakåtvända upp till 4 år men Oliwer sitter så packat i sin stol med benen jätteuppdragna så jag känner att det nästan måste vara värre vid en eventuell krock så därför tänkte jag passa på att köpa en ny stol. Erbjudandet gällde bara för dagen med ett begränsat antal så jag tänkte att jag åker väl dit tills de öpnnar så får vi se, hehehhe så tänkte typ 50 till Gävlebor kan jag lova, så ja, vad händer med människor och rea?? JO, det blir kaos!!! Alla ska in samtidigt så de stackrarna med barnvagnar blir ju nästan klämda i dörrarna, så jag går in lite efter å tänker att jaja finns det nån stol kvar så finns det. När jag kommer in så har de packat upp stolarna ur kartongerna så de ligger i tre stora lådor, folk är heelt galna och river och sliter i dessa stolar, så när jag kommer fram finns det två kvar, rycker en och går lite åt sidan för att inspektera om den är hel och så där, medans resten av "hönsen" tränger sig till kassorna. Då när jag står där så kör de plötsligt ut samma stol fast i kartong denna gång så då hinner jag raffa åt mig en i kartong i stället för nu har ju även de övriga " hönsen" fått syn på kartongerna och rusar tillbaks med sina stolar och börjar fajtas om kartongerna istället, så jag kan lugnt ta min kartong och gå till kassan... Ja, jisses....

Efter denna dag så hämtar jag Oliwer och vi åker vidare ner till mammsen, där vi spenderar helgen, med b.la bad, lek och massa bus tillsammans med syster och alla barnen. På fredagen efter badet ska syrran in och storhandla  så då får lilla Robin vara hos oss (mamma) och Oliwer och Robin leker hur bra som helst de dansar och busar sen vill även Oliwer hjälpa till med att byta blöja och göra välling, superduktig så han kommer verkligen bli en bra storebror!! Mamma hade även hon varit och shoppat på dan och hon hade köpt jättesöta barbapapa tröjor till Oliwer och lillen + byxor och body till lillen med matchande strumpor jättesött!! Så tack så mkt världens bästa mamma och syster för en jättetrevlig och välbehövd helg!!!
Nu känner jag mig prima ballerina igen!!

Gårdagen blev oxå lyckad Kalle tog med sig Oliwer till affären och var sedan ute med honom så jag kunde packa och vila lite. På kvällen hade Kalle köpt hem sushi till oss (räkor och advokado till mig har inte tänkt på att jag kan ju faktiskt äta det fast jag är gravid morr) och pannkakor till Oliwer men gissa vem som ratade pannkakorna och satt och käka sushi, med pinnar dessutom, precis som om han inte gjort annat:0 Kan ju lova att vi bara satt och gapa. Sen åt han sushisoppan oxå och tyckte den var jättegod, rolig unge det där:)
Nä dags å gå och göra lite nytta!
Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0