Baka baka liten kaka...

Igår när jag och Oliwer kom hem från våra förskolor så hade jag lovat honom att vi skulle baka. Det blev en banan sockerkaka supergod blev den! Mycket saftigare än vad en vanlig sockerkaka blir och den var även supergod och fortfarnade lika saftig idag. Sedan var det bara att slänga sigi dusche för att seda sticka iväg på möte på jobbet... Ont som sjutton hade jag igår också, vet inte om det är för att jag eller rättare sagt bebis är inne i en växa period nu för det spänner och trycker heller tiden och känns som om den ska komma ut rakt genom magen. Sparkar massor och rör sig hela tiden. Kommer inte ihåg att Oliwer var så här livlig men jag kan ju ha förträngt det....
En dag kvar oxå innan jag åker till Ullared ska bli sååå kul!!! Fredag morgon sticker jag och Malin tidigt ner till Jönköping och Linda för att sedan på lördag åka och shoppa loss på Ullared:-) LÄngtar!!!

Här kommer receptet på kakan:)
2 st ägg
2 dl strösocker
80 gram smör eller margarin
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
3 st mogna bananer, ca 300 g

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en 1,5 liters form.
  2. Vispa ägg och socker pösigt.
  3. Smält smöret. Mosa bananerna. Blanda ihop alla torra ingredienser.
  4. Blanda ner alltsammans i äggsmeten. Häll i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 35-45 minuter.

Receptet har jag knyckt på www.kokaihop.se

Peace and Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0