Min lilla prins...

har sovit utan blöja 3 nätter nu och klarat det galant!!! Det började med att vi hade glömt att köpa blöjor och frågade då Oliwer om han kunde tänka sig att prova sova utan blöja. Till en början var han lite skeptisk mot detta och sa att han nog helst ville ha en blöja, men efter att vi letat överallt i hela lägenheten utan att finna en blöja så gick han med på att sova utan. Så det vara bara att bädda sängen med madrasskydd och annat plastskydd för natten och poängterade för honom att det absolut inte gjorde nåot om han skulle kissa i sängen men om han blev kissnödig på natten så skulle han gå upp och kissa, antingen själv eller väcka oss och det gick han med på. Jag och Kalle gick och la oss och sa typ att jaja, vi får väl se hur länge vi får sova innan det är dags och byta sängkläder, men ack så fel vi hade! Ungen sov hela natten utan att gå upp och kissa så på morgonen när Kalle skulle åka och jobba vaknade Oliwer till och gick då å kissa med pappa på toaletten hur jäkla duktig som helst!!! Sen har vi såklart fortsatt med detta och ja, än så länge har både hans och våran säng varit torr!!! Heeelt otroligt tycker jag!

Just nu sitter han i soffan och kollar på sin favvo film, cars så klart!! Han har haft ett lite uppehåll med den filmen men nu är det den som gäller igen... han börjar för övrigt bli väldigt förkyld är jag rädd, så vi får väl se om det blir nå jobb och förskola imorgon... Jag jobbar bara tre och en halv timme imorgon så kan ju hoppas han klarar morgondagen känns tungt att behöva vabba för tre timmar... men men är han sjuk så är han men just nu är han pigg men som sagt väldigt täppt i näsan... Nä nu ska jag oxå lägga mig och slö titta på blixten Mcqueen innan det är dags för Oliwer och sova och jag får fortsätta tv tittandet med Idol:)
Bebis mår oxå bra lever om som bara den i magen och på måndag går vi in i vecka 29?! Ihhh det närmar sig verkligen nu, Oliwer kom ju i v.33 å dit är det inte långt men kan ju hoppas detta barn stannar till v.35 iaf sen känns det luuuugnt!!

Peace and Love

Kommentarer
Postat av: Malin

Duktig kille ni har!

2010-09-23 @ 22:01:29
URL: http://mhsklattertrad.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jaa,jag är väldigt imponerad faktiskt:)

2010-09-24 @ 12:01:01
Postat av: Bika

Halloj :) japp, senast första december så flyttar jag och kai till slummen :) gött att komma hemåt igen, haha. Annars är allt bra, hoppas det är detsamma med dig och de andra! Kram

2010-09-24 @ 13:10:18
URL: http://bika.blogg.se/
Postat av: mor-mor

Å, va duktig han äe "lill" prinsen "våran"

Längtar till imorgon när han ska sova hos mormor!!!

Kram till er alla tre (fyra)!!!

2010-09-30 @ 18:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0