Solig dag idag

Soligt är det ju iaf idag fast kallt. Fick en mms bild av min kära svärmor här för någon dag sedan då de satt ute i solen och fika, inget snö utan bar mark!! Snacka om vårkänslor, liiiite skillnad om jag tittar ut och ser dessa tunga snödrivor som fortfarnade ligger kvar och med en isbitande kyla när man kliver utanför dörren... Hmmmm jag vill oxå ha vår är bra less på den här snön nu, till och med Oliwer sa det här om dan. "Mamma nu tycker jag det räcker med snö, jag vill bada". AA så känner jag oxå...
Till något helt annat, så har jag börjat måla och pyssla WHAT?? Ja, jag vet, lika chockad jag men sen vi flyttade hit och jag för nästan första gången i mitt liv fått något eget så har liksom en liten gnutta kreativitet krypit sig fram i mig. Sakta men säkert... Jag kan ju inte påstå att jag tycker det är superroligt men har blivit rätt nöjd när det är klart, och framförallt att jag gjort det. Nu har jag bara målat om en del saker, sytt om en panelgardin och gjort om två kuddar genom stryka på bild + satt upp lite väggord men a, det är ganska mkt pyssel för någon som aldrig gillat sådant förrut. Fasiken jag har ju till och med köpt mig en symaskin som jag faktiskt har kommit underfund med hur man använder!!!

Här är några av mina alster:
glömde knäppa före bild men här är den lånad från Ikeas hemsida

 efter
föreefter

kuddarna finns ingen före bild

så det var lite av vad jag pysslat:) Isommar ska jag ge mig på ett brunt hörnskåp som nu står i matsalen:) Även köksstolarna skulle behöva få sig en liten makeover:)


Peace and love

Kommentarer
Postat av: mor-mor

Du är sååå duktig, jätte "pysslig" har du blitt!!!

Tusen kramar mamma!!!

2011-02-27 @ 22:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0