Kallt igen!


Burr! Trodde näsan skulle frysa bort när jag gick med Oliwer i morse.. I alla fall så verkar han trivas riktigt bra på den nya förskolan. Igår hade han lekt med en kille som heter Alfons å hans förra bästa kompis (förutom Linnea) hette oxå Alfons så han var jätteglad:) Efter förskolan igår så åkte vi ner till mamma och syster och gick till kvarnbacken och åkte pulka med alla barnen. Supermysigt! Syrran hade dessutom gjort mackor och varm choklad:) Blev även bjuden på mat hos mamma och sedan tog vi alla barnen och åkte ner på badet, syster badade medan jag och Alwin satt på kanten och tittade på, verkligen en heel mysig dag som vi måste göra om:) Jag hade tagit med mig pyjamasen till OLiwer, för jag tänkte att då kan jag bara lägga han när vi kom hem sen men när han såg den så sa han "men mamma den där sätter man ju på sig hemma när man ska sova". MM men fick på han den iaf till slut.

Har även varit på läkarbesök med Alwin som nu väger 4525g och är 54cm lång:) Läkaren sa även att han arbetat som barnläkare i över 30 år och under dessa 30 år så hade han bara varit med om 3 barn (däribland Alwin) som hade fäst blicken så snabbt och varit så aktiv och med för sin ålder:) Mamman blev mkt stoolt:) Han sa att det märktes att vi pratade mkt med han och frågade vad vi brukade sjunga, nja sjunga sa jag vi pratar nog mest.. ja, sa han men det är oxå en slags sång:) Oliwer pratar och sjunger näsan jämt för Alwin så det är nog han som får ta åt sig mest av att lillebror är så duktig:) 

Nä nu knorrar lilleprinsen dags för mat!
Puss å Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0