Jag måste bara ventilera mig lite...

angående Oliwers fyra års present... Vi är INTE överens!!! Jag har ju, om ni läst min blogg, lite smått ångest varje gång vi ska betala våra räkningar. Hittils har det alltid löst sig då min käre man får jobba häcken av sig typ jämt för att vi ska få det att gå runt nu när jag är mamma ledig. Vår älskade lilla,stora prins fyller fyra år på söndag. Det han har önskat sig är blandannat en fyrhjuling. Jag har HELA tiden tyckt att det är mkt pengar att lägga ner på nått som inte kommer användas särskilt ofta ett par gånger om året, max. Jag har haft ångest över att köpa typ en studsmatta till han som kostar runt 1500-1600kr. Eller cykel fö typ samma pris. Han fyller liksom BARA fyra år!! Ändå är det saker som kan användas dagligen även när jag är med. Sen har vi typ diskuterat om att leta efter nån liten begagnad för att se om han tycker det är skoj. Nu i helgen har min man gått å köpt en fyrhjuling utan min vetskap om hur mkt den faktiskt kostande utan han sa bara att den var begagnad. Fyrhjulingen kostade (fick jag sedan veta) närmare 7000 j..la kronor!!!!! ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST!!!!!! WTF liksom??? Jag har haft ångest över en studsmatta eller cykel, för det j..la priset kunde han fått båda!!! (+ nya utemöbler till mamman) WTF???? vAD/VAR gick det hela överstyr??!!! HAllllåååååå KOMMUNIKATION va f.n är det??!!! Var tog sporter som exempelvis fotboll, dans, innebandy vägen???? Jag försöker även vara miljövänlig å va f.n tog det vägen någonstans??!! Vad är det för fel på en enkel vanlig cykel??
Jag har sett den, den är väldigt fin men ändå wtf 7000 !!!! Min hjärna går på högvarv nu, försöker tänka ut hur sjutton min man tänker men a, jag får nog ge upp, SUCK!!!!!
pEACE and loVE AND LOTS LOTS LOTS of  UNDERSTANDING!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: A-K

Förstår verkligen din ångest Mia, tag djupa andetag...

...men ni kan ju alltid prata nu och den går ju att sälja vidare, eller behålla, beroende på vad ni tillsammans kommer fram till. Den är helt säkert köpt i all välmening, av kärlek och omtanke, om än ngt dyr :) STORT GRATTIS till Oliwer på födelsedagen! Han fyller väl i helgen, söndag, va?

2011-06-20 @ 15:52:58
Postat av: mormor

Ja....vad ska man säga.....PHU!!!! men det blir SÄKERT bra....allt har en mening....men ibland undrar man.....älskar dej!!!! Massor av energi från mammsen!!!!Kommer imorgon!!!Puss o kram!!!;)))

2011-06-20 @ 16:16:17
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åååh gud så skönt att höra att det finns fler som jag!!!!

Jag är exakt lika inför betalning av räkningar,ångest ångest ångest då vår ekonomi låter som eran! Teddan jobbar också som en tok för att vi ska få detta att gå runt....och ja vad säger man.Lite typiskt karlar.Tror mitt "bihang" också skulle kunna göra samma tyvärr.Vore jag dig så skulle jag sälja den,inte för att barnet inte är värd en fyrhjuling,utan för att det är gjort som det är gjort....Jag gick med på att köpa en till Ludvig,men en "billig" (kina märke),den duger hur bra som helst dom "växer ur" dom så himla fort ivf!!!

Kram till dig Mia :D

2011-06-20 @ 16:53:40
URL: http://www.stinseninreder.bligg.se
Postat av: Petra

Haha ja man går till överstyr ibland när det kommer till äns små hjärtan men 7000 shit får hoppas att han kör den hela tiden och inte bara första veckan :p

2011-06-20 @ 22:18:14
URL: http://babybooom.blogg.se/
Postat av: mia

Hahaha JOhanna:) Nu känns det lite bättre:D



Tack mamma!!! SEs imorgon!!Love you tooo!



Petra: Jag ska fasiken tvinga han att åka;)



Anna Karin: Absolut!! Känns lite lättare när man fått skriva av sig å ventilera sig lite:) Oliwer tackar och bockar och Söndag it is!!! Kram!!!

2011-06-20 @ 23:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0