Magproblem....

Usch ja, min mage är heelt ur balans eller rättare sagt tarmarna skulle jag tro. Min mage har ju alltid varit ett STORT problem för mig med uppsväldhet, gaser, öm och bara värk emellanåt. Första gången jag på riktigt började göra något åt problemet var sista terminen på gymnasiet då jag slutade äta kött. Tyckte magen fungerade bättre så har fortsatt att inte äta det. Tyvärr så har ju problemen kvarstått och nu blivit än värre tycker jag. Har även provat aloevera och tyckte även det hjälpte tills jag -05?-06? fick två stora gallanfall och blev tvungen och operera bort gallan. Låg inne på sjukhus under ett av anfallen i 4 dygn så passade då på att sluta röka:) (tills första tentan kom, började igen då men slutade när jag blev gravid med Oliwer nov-06 och har hållt upp sen dess förutom nån enstaka gång på fest).
Fick även en knöl i bröstet i början av -06 som jag opererade bort kan fortfarande ibland tänka på hur det kändes när de brände bort trådarna runt knölen, inte för att det kändes men själva bränningen lät som elektriska stötar.. Hur som helst så bestämde jag mig på nytt att gå och kolla upp magen då det blev prat om att skaffa barn (efter några års snedtrampning så ville jag ju liksom ha kroppen i något så när skick innan det var dags för ett litet liv att flytta in i oredan som jag orsakat)..... Tog massa prover men de enda som de kunde konstatera var att jag förmodligen led av en tarmsjukdom kallad IBS att min tarm inte orkar jobba lika mycket som en vanlig.. typ.. så fick gå till en dietist som babblade om kost och att jag skulle göra scheman för att se vad jag kunde äta och inte.. in my as att jag orkade göra det.. Sen har allt bara rullat på Oliwer kom och nu även Alwin men mina magproblem kvarstår tyckte med Oliwer att amningen hjälpte lite grann men inte denna gången så nu tänker jag på nytt försöka komma till rätta med min mage. Ska börja nästa vecka tänkte jag med en renande detox kur. Lite som GI fast man plockar även bort alla mjölkprodukter (som jag oxå tror är en stor bov i mitt liv). Kan ju inte fasta helt eftersom jag fortfarande ammar och sen älskar jag mat så det funkar liksom inte:) Men jag hoppas på att detta ska funka, har även fått med Kalle som ville prova detta i en vecka och se hur kroppen reagerar. Vill ju kunna unna mig saker ibland så hoppas att det kommer komma nån bra tablett så man kan äta nått gott nångång utan att känna sig uppblåst och jätteuppsväld!

Peace and love
återkommer om hur jag ska lägga upp min renande vecka:)

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Lycka til med din renande vecka :) (Minns att gymnasietiden bestod till en stor del av pommesfrites) haha



Om det inte funkar kan du ju kolla in :



http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=irriterad_tjocktarm_ibs_irritable_bowel

2011-03-10 @ 18:11:59
Postat av: mia

Hahha ja och massa pepsimax;) Kanske inte så konstigt att magen kom ur balans:)

2011-03-10 @ 18:45:15
URL: http://mioli.bogg.se
Postat av: Anonym

Usch, vad hemskt att ha sådana besvär, jag har fått problem med gallan efter Cazzandra så ibland kan jag knappt dricka vatten.

Hoppas eran renande vecka funkar bra.

Många kramar Becka

2011-03-11 @ 08:46:38
Postat av: Gabriella

... för att inte glömma alla goda Marlboro haha:) det om något kan sätta fart på magsyran ;) Vilken diet;) men så vägde man ca 10 kg mindre då haha :)



Slutade röka för ca 7 år sedan med hjälp av hypnosband :) saknar det inte ett dugg :)

2011-03-15 @ 14:41:30
Postat av: Micke

Besök gärna denna sidan !



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0