Mix Megapol

För några inlägg sen skrev jag att jag hade gjort en hemlis, tyvärr blev den ju inte så där jätttehemlig då jag var tvungen att berätta för mamma. Jag hade nämligen nominerat henne och Ewa till Mix Megapols tjejplan, men eftersom min mamma (precis som jag) aldrig svarar på dolt nummer så var jag tvungen att säga att hon måste svara i telefonen om någon skulle ringa + att hon hade fått ett mail där det stod att ho var med i tävlingen, kul! Nytt för i år som jag totalt missade var att de inte ringer upp utan att man måste lyssna på radion typ HELA tiden för att de säger ett namn sen har denne 5 minuter på sig att ringa in. Så, ja hon och Ewa kom inte med men mamma har varit utomlands ändå (vilket jag inte visste att hon skulle när jag nominerade henne) å nu är hon hemkommen å jättebrun.
Här var min motivering, tycker de borde ha vunnit;)

Hejsan!
Jag vet att man egentligen bara får nominera en person men jag skulle såå gärna vilja nominera två, nämligen mina "mammor". Dessa två har hängt ihop hela livet trots att Ewa flyttade med sin familj ner till Göteborg för ca 25 år sedan. De pratar med varandra varje dag i telefonen och försöker även att ses trots de långa avståndet på ca 50 mil. Vad jag vet har de aldrig varit iväg på någon resa tillsammans, det tar de sig inte råd till utan lägger all sin tid och energi på oss barn istället, trots att de kan må uruselt. Den senaste tiden har deras liv kantras av problem, allt från trassliga förhållanden till omplaceringar på jobbfronten. Trots detta så fortsätter de kämpa och ser alltid positivt på framtiden. Dessa underbara ladies förtjänar verkligen en resa bort från alla "måsten" och istället bara få vara och må bra med andra trevliga tjejer! jag hoppas verkligen de kommer med, jag älskar dem så innerligt...

Kommentarer
Postat av: mormor

Å, herre gud....mina tårar bara rann när jag läste detta, kasta mej på telefon o plinga Ewa....detta måste du läsa!!!

Kram i massor min underbara "unge"!!!Älskar dej!!!

2011-04-04 @ 21:10:53
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0