Zumba!

Igår var jag på mitt första ledarledda pass Zumba å det var gryyymt kul!! Jag har ju köpt en DVD förrut men här hemma tar jag mig aldrig för utan jag måste komma iväg hemifrån för att det ska bli nått... Kan ju lova att det var väldigt skönt att få komma iväg och vara bara jag för engångs skull annars är ju alltid minst ett av barnen alltid med mig. Det är en grundkurs på 7 gånger så 7 söndagar ska jag alltså Zumba nu då å kan ju lova att jag har ont både här och där idag.. men det är ju det som är så skönt då vet man ju att det tar:)

Vad gäller Alwin så har han sovit i korgen bredvid min säng i en HEL vecka nu!!! Första nätterna vaknade han lite smått men var bara och stoppa i nappen så somnade han om. Sen fick jag en bok på bvc om barnets sömn och där stod att om man lär barnet somna utan nappen så kommer barnet inte vakna på natten och behöva ha nappen utan kan somna om ändå. Hm, tänkte jag klart jag måste prova det! Så, ammade Alwin som vanligt i vår säng, när det sedan var dags att lyfta över honom i vår säng så hade han redan somnat så struntade i nappen men då vaknade han i korgen men jag satte inte i nappen i munnen. Hörde att han typ låg och böka runt lite gjorde lite ljud men grinade absolut inte så lät han va och till slut hörde jag hans sovande andetag! Duktiga, duktiga unge!! Sen sov han heeeela natten!! Hörde han en gång men gav han inte nappen och han somnade om utan att gråta! Det stod även i boken att små barn har fler typ sovkurvor tror jag det var än vad vi har och att de nästan vaknar men att man då ska låta de vara så att de inte vaknar helt. A, det har funkat här iaf... Mitt mål är ju att han så småningom ska sova i samma rum som Oliwer i sin spjälsäng, hanskulle säkert klara det redan nu, men då är det jag som inte kommer kunna sova. Jupps, jag har fortfarande lite nojja på andningen blir galen om jag inte hör han andas på natten så det får vänta tills jag är redå. Tycker det är bra att jag iaf lyckats att han sover i egen säng bredvid min, stort steg för mamman!! Oliwer sov ju i egen säng redan från början eftersom han låg med övervakning första dygnen på neonatal så fortsatte det hemma sen oxå. Så han sov ju i eget rum redan vid 3 månader, men han har även andas väldigt högt så jag hörde honom från hans rum in till oss på nätterna.

Aja slutbabblat om det, nu ska jag gå å leka med mina prinsar, alla tre, Kalle är hemma han med idag.. han har tydligen fått en spricka i revbenet.. Går så om man ska försöka hänga med och träna kickboxning med ungdomar;)

Peace and Love!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den boken är super bra, jag fick låna den när cazzandra var liten. Hon har iof alltid sovit i sin egen säng men hon vaknar alltid på natten och vill ha välling. men boken var nyttig.



Ja, man blir ju inte vigare med åren.... påpekar kalles kickboxning.. =))

Kram Becka

2011-03-08 @ 18:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0